Старші групи 27.05.2020

Дитина у природньому довкіллі

Тема заняття «Лікарські рослини»

Мета: Уточнити і розширити уявлення дітей про лікарські рослини. Закріпити поняття про взаємозв’язок рослинного світу і людини. Розвивати зв’язне мовлення дітей. Познайомити дітей з правилами збору та сушіння лікарських рослин. Розвивати інтерес до природи рідного краю.

Хід

Діти, ви вже багато знаєте про рослини нашого краю. Без рослин життя на планеті Земля не існувала би. Рослини не тільки допомагають всім живим істотам дихати, але також допомагають їм лікуватися від хвороб.

Природа пропонує людині величезне розмаїття дарів, серед них – ліки від багатьох хвороб. Треба лише знати та вміти ними користуватися. Ще давним-давно люди помітили, що всі звірі лікуються травами. Різні рослини допомагають від різних хвороб. Багато років поспіль люди передавали своїм нащадкам знання про лікарських рослинах. Становили товсті книги: «Травники», «Квітники», «Зельники». За назвами цих книг можна здогадатися про їх зміст. А ви здогадалися про що написано в «Травник»? «Квітнику»? «Зельнике»?

За багато років народні лікарі накопичили безліч знань про корисні властивості рослин. В сучасних аптеках можна побачити різноманітні трави, настоянки, таблетки і мікстури з трав.

Часто люди самі збирають трави. Може бути хтось із знайомих вам дорослих теж збирав лікарські рослини? Хто з вас бачив в аптеці лікарські рослини? Які? Кого з вас лікували за допомогою трав? Від яких хвороб? Якими травами?

Погляньте на цю рослину. (Показ материнки). Запах у нього приємний, ароматний, духмяний. Ось і отримало це рослина за свій духмяний запах назва «материнка». Чаєм із материнки добре виліковується застуда. – А хто вгадає що це за рослина? 

Загадка про подорожник

Тонкий стебло біля доріжки,
На кінці його – сережки,
На землі лежать листки –
Маленькі лопуцьки.
Нам він – як добрий друг
Лікує рани ніг та рук.
(Подорожник)

Знайдіть це рослина серед інших. Спробуйте здогадатися, чому ця рослина так називається. Хто з вас користувався подорожником?
Подорожник люди використовують з давніх пір для загоєння ран.

А це рослина теж володіє приємним запахом, а називається воно – лаванда. Свою назву вона отримала від стародавніх греків, які використовували його для розтирання і миття тіла. Слово «лаванда» на їхній мові означає «мити, очищати». А ще лаванда своїм запахом відлякує міль. Якщо в шафі буде лежати пучок лаванди, то жодна ненажерлива міль не залетить туди.

Ну а наступне рослина вам добре відомо. Загадка підкаже його назва.Загадка про ромашку

У полі сестрички стоять,
Жовті очі на сонце дивляться,
У кожній сестрички –білі вії.
(Ромашка)

Може бути комусь з вас доводилося лікуватися за допомогою ромашки?  Ромашка допоможе хворому животику.

Подивіться на ці квіти. Це шавлія. Його ще звуть «чабан-чай». Хто такий чабан? Це пастух, який пасе овець. Так от, пастухи – чабани пили чай з шавлії для того, щоб не заснути, бути бадьорими і уважно стежити за вівцями і баранами.

-А ще шавлія чудово лікує хворе горло.

Ще дуже багато лікарських рослин можна знайти в Криму на луках, у лісі, в горах. Всюди тварини, птахи, люди можуть знайти допомогу у природи. Тільки вивчай, люби, знай! На кожну хвороба є своє лікарська рослина. Ми живемо у світі ліків. Найкраща аптека – це Природа.

Але необхідно знати, що лікарські рослини можуть заготовляти і робити з них ліки тільки дорослі. Діти можуть тільки допомагати.

Правила збору лікарських рослин

  1. Добре знати лікарська рослина і відрізняти його від отруйних рослин.
    2. Збирати рослини краще в суху погоду, вранці, після того як висохне роса.
    3. Не можна збирати рослини в місті і поблизу дороги. Чому, як ви думаєте? (Відповіді дітей). Рослини там отруєні отрутою з вихлопних труб транспорту.
    4. Зірвані рослини складати в широку кошик, щоб не пошкодити їх, а то виділиться сік.
    5. Сушити рослини потрібно в тіні, а не на сонці.
    6. Не можна при зборі топтати сусідні рослини, не можна рвати рослини з коренем і рвати все до останнього. Чому? (Відповіді дітей).
    7. Не рвати рослини, які занесені в Червону Книгу. Чому? (Відповіді дітей).

Всі свої скарби природа щедро віддає людині і за все просить тільки одного: бережімо її! 

Зображувальна діяльність (малювання)

Тема заняття «Гілочка бузку»

Мета: Створювати образ квітучої гілки бузку. Розвивати уяву дітей, увагу, спостережливість.  Знайомство дітей з натюрмортом використовуючи нетрадиційними техніками малювання. Виховувати любов до природи, створювати радісний настрій у дітей.

Матеріали:  аркуш паперу, простий олівець, палітра, зім’ятий папір, гуаш, пензлі, склянка з водою, серветка.

Хід

Відгадайте загадку:

Гілки білі і лілови,

Аромат весь день!

Назвіть одним словом:

Так цвіте (бузок)

Казка про бузку

Давним – давно вирішила Весна зробити землю красивою. Змішала вона все кольору веселки з сонячним світлом і стала ними землю фарбувати. Летіла вона з півдня на північ. Вмочив вона кисть в червону фарбу і бризнула вниз. Там, куди потрапили червоні бризки, розцвіли червоні квіти: троянди, маки, тюльпани.

Бризнула вона білою фарбою – і зацвіли сади вишневі і яблуневі, абрикосові та персикові; розцвіли білі ромашки, лілії, нарциси.

Бризнула вона синьою і блакитною фарбами – і розцвіли блакитні незабудки, сині дзвіночки і волошки.

Занурила Весна кисть в жовту фарбу і бризнула на землю: і всюди розсипалися жовті кульбаби, купальниці, зозулині сльози.

Все далі літала Весна на північ, і все менше залишалося у неї фарб. Змішала Весна ці фарби, і вийшов у неї бузковий колір. Бризнула вона їм на землю – і розцвів бузок колом ».

Приємно милуватися такою красою, але пройде небагато часу і бузок відцвіте. Шкода розлучатися з такою красою. Що можна зробити, щоб якомога довше її милуватися?

Діти сьогодні ми з вами познайомимося з дуже цікавою технікою малювання м’ятим папером, малюнок виходить фактурним з цікавими мазками.

  • Простим олівцем, без натиску малюємо гроно бузку(невеликий трикутник.)
  • Беремо грудочку Потрібно просто вмочити пом’ятий папір в синю фарбу і залишити відбитки на аркуші.
  • Беремо другий грудочку. Опускаємо пом’ятий папір в бузковуфарбу і ставимо відбиток поверх першого.
  • Беремо третій грудочку. Вмочуємо його в білій фарбі і залишаємо відбитки аркуші.

Нагадати про те, що треба бути акуратним.

  • Гілочкуі листочки малюємо широкої пензликом, прожилки тоненькою пензлем.

І ось така краса повинна у вас вийде.

Намальовані гілочки бузку будуть радувати нас протягом довгого часу, навіть тоді, коли в природі вона вже відцвіте.

Чекаю на ваші роботи.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *