СТАРШИЙ ВІК з 21.04.2020 по 24.04.2020

ДИТИНА  У  СОЦІУМІ + АПЛІКАЦІЯ

Тема: « Подорож у країну Пожежної безпеки»

Мета: закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правил поведінки при пожежі; про професію пожежного; розвивати зв’язне мовлення;  удосконалювати вміння дітей робити аплікацію з гофро – паперу (розміщувати  по контуру, заповнювати середину, правильно користуватися ножицями ).

Матеріали: ілюстрації пожежного, каска, сірники,пожежний щит; пожежна машина; картинки з ілюстраціями правил пожежної безпеки; аркуші білого паперу з силуетом пожежної машини, клей, гофро- папір, фломастер, ножиці.

Слухання казки «Небезпечний сірничок»

   «В одному невеликому містечку жив – був сірник. Він був веселим, пустотливим хлопчиком. Дуже вже він любив танцювати, та так танцював, що забував про все на світі. Розпалювався і тут же спалахував.  Танцюючи, він зачіпався за штори, предмети в будинку, виходячи на вулицю – за дерева, будинки, кущі, траву і все, що йому траплялося на шляху. Все це згорало. Люди стали боятися. І це жахливо не подобалося їм, тому що тільки люди могли дати йому життя. Адже це вони його зробили. І ось одного разу він прийшов до майстра, який робив сірники і попросив про допомогу. Адже вохотів приносити користь людям, а приносила тільки шкоду. Майстер добре подумав і вирішив сірнику допомогти. Придумав йому будинок, де можна сховатися і відпочити- це сірникову коробку. Поклав його не одного, а з братиками. З тих пір неслухняний сірник живе в сірниковій коробці».

Так що ж зробив майстер для сірника?

Так де ж тепер живуть сірники?

Так що ж може приносити  людям сірник шкоду чи користь ми дізнаємося розглянувши  картини.

Розглядання картин:

Що тут трапилося? А від чого сталася пожежа? Чи можна дітям гранися сірниками? Що зробили діти? А коли сталася пожежа чи можна ховатися під ліжко, або в шафи? А що треба робити?

А як ви думаєте чи можна дітям користуватися електроприладами?

Погляньте, що сталося у дівчинки? Чому? Чи можна включати дітям газову плиту?

А чим небезпечна лісова пожежа? Як ви гадаєте чи правильно  вчинили діти? А як потрібно було зробити? Чим можна загасити цей вогонь?

Погляньте а чи правильно сушиться білизна? А чи можна так робити? А де треба сушити білизну?

Бесіда з дітьми:

А як називається професія людей які гасять пожежу? А як ви вважаєте потрібна ця професія чи ні? А в що вони одягнені? А для чого він потрібен? А від чого він захищає? А від чого захищає каска? А як ви думаєте яким повинен бути пожежник?(сміливим, сильним, витривалим,мужнім). А яка ж техніка допомагає пожежним?

Що є в пожежної машини? А для чого потрібен бак? А для чого потрібна драбина? А за яким номером викликають пожежну машину?(101).

А що ж це за дошка така ?(пожежний щит). Так він знаходиться на підприємствах, у школах, дитячих садках. Що ж на ньому є? А для чого вони потрібні? І цими предметами повинні вміти користуватися всі дорослі люди.

Послухайте віршик:

Із вогнем ти обережний будь,

Бо таїть він у собі велику силу.

Руйнівник, палій і ворог він,

Він і друг, – як користуєшся ти вміло.

Вдома, в полі, в лісі, чи гаю,

Із вогнем ти не жартуй, це-небезпечно.

Пам’ятай всі правила завжди,

Бо безпека це і вчасно,і доречно.

А на згадку про наше заняття пропоную вам зробити аплікацію пожежної машини з гофро- паперу.

Послідовність роботи:

У дитини є контур зображення машини. Ось давайте пригадаємо що є у машини? Яким вона буде кольором? Якого кольору буде драбина? А колеса? Що будемо робити спочатку? (розрізаємо папір на частинки 1.5см на 1.5см, треба позначити квадратиками лінії, намазуємо клеєм потрібну частину машини , потім викладаємо згорнуті у кульки вирізані папірці,  і притискуємо пальчиками).

ДИТИНА  У  ПРИРОДІ

Тема: «Краса рідної природи навесні».

Мета: Розширювати та збагачувати уявлення дошкільнят про живу природу рідного краю; класифікувати за группами (комахи, птахи, тварини); вправляти дітей у розв’язанні логічних задач. Учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне.

 Відгадайте загадку:

Сонце світить, сонце сяє,

Пестить землю, зігріває

Землю щедру і багату

Велетенську нашу хату.

Ви скажіть тепер мені:

Де ви мешкаєте всі? (У будинках)

Сьогодні хочу розповісти вам одну історію.

Одного разу в лісі трапилася дивовижна історія. До газети лісових жителів вирішив дати оголошення равлик. Воно було таким: «Здам квартиру в дуже тихій місцевості, перший поверх, є вода й освітлення!»

Щойно з’явилося це оголошення, як лісові мешканці натовпом посунули до равлика.

  • А як ви вважаєте, хто може мешкати у равликовому будиночку? У воді? А на суші? (Черв’ячки, комахи, мурахи, жучки…) А чи зручно їм буде там? Чому?
  • Чому для кожного найкращою є його оселя? (Вона облаштована згідно з потребами та смаком її мешканців.)
  • Назви комах та їх житло.

Дидактична гра «Перелітні й зимуючі птахи»

Дитина, почувши назви перелітних птахів, махає руками, а почувши назви зимуючих,- стрибає на обох ногах. Наприкінці гри пташка співає, а дитина каже  її назву.

  • А де живуть птахи?
  • Яких птахів ви знаєте?
  • Які прилітають першими?
  • Що роблять птахи у наших краях?
  • Чим живляться птахи?

Дидактична гра «Який ліс?» (дитина відповідає на питання)

  • Уявімо, що ви всі дерева цього лісу і спробуємо відобразити його настрій: сумний, тихий, зажурений, зачарований, невеселий, самотній (передати настрій рухами).
  • А як називався б наш ліс, якби в ньому росли лише ялини, дуби, сосни, берези, клени, вільхи, осини?
  • А коли в лісі змішаються всі дерева, то як він називатиметься?
  • Діти, якої частини дерева ми не можемо бачити і чому?
  • Як ви вважаєте, що може оживити, звеселити ліс?

Дидактична гра «Хто це?» (дитина за ознакою, вгадує назву)

Тварини: клишоногий, довговухий, колючий, руда, зубатий.

Птахи: чорний, співучий, стукітливий, білобока, жовтопуза.

Комахи: барвистий, працьовита, смугаста, рогатий, надокучлива,   писклявий.

Логічна гра  (послухай уважно, та виправ речення)   

  1. Упав із дуба жолудь, гладенький із шапочкою, виріс із нього великий, красивий клен.
  2. Стоїть весною берізка вся в золоті, роздає спілі яблучка їжачкові й зайчикові.
  3. У хитрої лисички народилося п’ятеро кумедних лисенят. Вони почали стрибати по гілках.
  4. Узимку у вовчому лігві народилося маленьке ведмежатко.
  5. Восени у птахів і звірят з’являються маленькі дитинчата.

РОЗВИТОК  МОВЛЕННЯ

Тема: «Дорожні знаки»

Мета:  вчити уважно слухати художній твір, аналізувати поведінку героя твору; закріпити знання про дорожні знаки, правила поведінки на дорозі; розвивати увагу та пам’ять під час вивчення віршика, а також розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, мислення; виховувати позитивне ставлення до творів художньої літератури, бажання спілкуватися, висловлювати свої думки; виховувати безпечну поведінку на дорозі.

Слухання казки «МІСТО ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ»

В одному славному сибірському місті жив-був хлопчик Іванко. Хлопчик, як хлопчик, нічим від інших хлопчиків сильно не відрізнявся. Але була в нього одна нехороша звичка: любив Іванко грати на проїжджій частині дороги, де туди сюди мчать машини.

Одного разу з Іванком сталася дуже незвичайна історія. Повертався він після прогулянки додому і раптом побачив на асфальті цікавий камінчик. Камінчик світився незвичайним світлом, то нього йшло тепло. Поклав Іванко камінчик у кишеню своєї куртки і заквапився додому. Коли Іванко зробив всі уроки, то вирішив пограти з іграшками. Дістав він машини, побудував з кубиків дому і став придумувати, як він завтра буде грати на вулиці. Раптом хлопчик почув музику, яка була схожа на дзвін маленького дзвіночка: дзень, дзень, дзень. Озирнувся Іванко навколо. Ні, в кімнаті нікого немає. Здогадався Іванко, що музика йде від чудесного камінчика. Хлопчик витягнув з кишені камінець, поклав на стіл і став на нього дивитися. Яскравий, з відтінками всіх кольорів веселки світ камінчика зліпив очі. Іванко замружився і тут же побачив перед собою місто. Місто було зовсім маленьке і все різнобарвне. Будинки тут були побудовані з кубиків. Машини, схожі на іграшкові їздили різнобарвною дорогою. Одна смуга дороги була фіолетова, інша – помаранчева. Посередині дороги була намальована вузенька біла смужка. А пішохідний перехід дуже нагадував справжню зебру. Жили в цьому місті зайчики, ляльки, ведмедики і багато, багато інших іграшок.

-Здрастуй Іванко,- сказали іграшки. Ласкаво просимо в наше місто Дорожніх знаків.

-Що це за місто таке?- здивувався Іванко.

Та іграшки стали навперебій розповідати про своє місто, і які тут правила.

-Ніколи не можна переходити вулицю на червоне світло, – сказав зайчик.

-Не можна бігати і стрибати на проїжджій частині, ти будеш заважати руху,- суворо сказала лялька Таня.

-Подивіться, подивіться! Машини поступаються місце пішоходам тому, що горить червоний сигнал світлофора! Ходімо, зебра запрошує нас перейти дорогу!- закричала лисичка і замахала своїм пухнастим хвостом.

Іванко побачив, як зебра привітно кивала головою. Він взяв звіряток за лапки і став переходити з ними дорогу. На іншій стороні хлопчик познайомився з справжнім чарівником на прізвище Світлофоркін. Чарівник керував всім рухом у місті. В цьому йому допомагала чарівна паличка. Вона світилася на кінці червоним світлом. Водії і пішоходи підкорялися її чарівній силі. Іванко з задоволенням слухав розповіді іграшок і чарівника Світлофоркіна про правила дорожнього руху. Йому розповіли, що знаки бувають різної геометричної форми і мають різний колір. Є знаки, що забороняють, а є що дозволяють. Пішоходи і водії повинні дружити, не порушуючи ці правила. І ще багато, багато цікавого і нового дізнався Іванко в місті Дорожніх знаків. Зовсім не хотілося йому розлучатися з добрим чарівником Світлофоркіним. Але тут знову почулася музика: дзень, дзень, дзень. Іванко відкрив очі і побачив перед собою камінчик. Взяв хлопчик камінець і побіг на вулицю, до свого друга Петрика. Нехай і Петрик побуває в цьому цікавому місті.

З тих пір Ваня більше не грає на проїжджій частині дороги. А ще він вирішив стати юним помічником ДАІ. Звичайно, коли підросте ще трохи.

Ось така казка.

Бесіда за змістом казки:

  • Хто головний герой твору?
  • Яку звичку мав хлопчик?
  • Яка історія сталася з Іванком?
  • Чи простий був камінчик? Чому?
  • Куди запросили іграшки хлопчика?
  • Що нового повідомили іграшки?
  • Як змінився хлопчик після пригоди?

Гра: «Розкажи про відомі тобі дорожні знаки»

Вивчіть віршик В.Паронової «Зебра»

А я зебра не проста:

Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу.

Питання для повторення:

Що таке дорога?

З яких частин вона складається?

З якого боку рухаються транспортні засоби?

Як повинні рухатися пішоходи по тротуару?

Де можна переходити дорогу?

Яку роль виконує роздільна смуга?

Чому треба знати і виконувати Правила дорожнього руху?

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *