СТАРШИЙ ВІК з 21.04.2020 по 24.04.2020
ДИТИНА У СОЦІУМІ + АПЛІКАЦІЯ
Тема: « Подорож у країну Пожежної безпеки»
Мета: закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правил поведінки при пожежі; про професію пожежного; розвивати зв’язне мовлення; удосконалювати вміння дітей робити аплікацію з гофро – паперу (розміщувати по контуру, заповнювати середину, правильно користуватися ножицями ).
Матеріали: ілюстрації пожежного, каска, сірники,пожежний щит; пожежна машина; картинки з ілюстраціями правил пожежної безпеки; аркуші білого паперу з силуетом пожежної машини, клей, гофро- папір, фломастер, ножиці.
Слухання казки «Небезпечний сірничок»
«В одному невеликому містечку жив – був сірник. Він був веселим, пустотливим хлопчиком. Дуже вже він любив танцювати, та так танцював, що забував про все на світі. Розпалювався і тут же спалахував. Танцюючи, він зачіпався за штори, предмети в будинку, виходячи на вулицю – за дерева, будинки, кущі, траву і все, що йому траплялося на шляху. Все це згорало. Люди стали боятися. І це жахливо не подобалося їм, тому що тільки люди могли дати йому життя. Адже це вони його зробили. І ось одного разу він прийшов до майстра, який робив сірники і попросив про допомогу. Адже вохотів приносити користь людям, а приносила тільки шкоду. Майстер добре подумав і вирішив сірнику допомогти. Придумав йому будинок, де можна сховатися і відпочити- це сірникову коробку. Поклав його не одного, а з братиками. З тих пір неслухняний сірник живе в сірниковій коробці».
Так що ж зробив майстер для сірника?
Так де ж тепер живуть сірники?
Так що ж може приносити людям сірник шкоду чи користь ми дізнаємося розглянувши картини.
Що тут трапилося? А від чого сталася пожежа? Чи можна дітям гранися сірниками? Що зробили діти? А коли сталася пожежа чи можна ховатися під ліжко, або в шафи? А що треба робити?
А як ви думаєте чи можна дітям користуватися електроприладами?
Погляньте, що сталося у дівчинки? Чому? Чи можна включати дітям газову плиту?
А чим небезпечна лісова пожежа? Як ви гадаєте чи правильно вчинили діти? А як потрібно було зробити? Чим можна загасити цей вогонь?
Погляньте а чи правильно сушиться білизна? А чи можна так робити? А де треба сушити білизну?
А як називається професія людей які гасять пожежу? А як ви вважаєте потрібна ця професія чи ні? А в що вони одягнені? А для чого він потрібен? А від чого він захищає? А від чого захищає каска? А як ви думаєте яким повинен бути пожежник?(сміливим, сильним, витривалим,мужнім). А яка ж техніка допомагає пожежним?
Що є в пожежної машини? А для чого потрібен бак? А для чого потрібна драбина? А за яким номером викликають пожежну машину?(101).
А що ж це за дошка така ?(пожежний щит). Так він знаходиться на підприємствах, у школах, дитячих садках. Що ж на ньому є? А для чого вони потрібні? І цими предметами повинні вміти користуватися всі дорослі люди.
Послухайте віршик:
Із вогнем ти обережний будь,
Бо таїть він у собі велику силу.
Руйнівник, палій і ворог він,
Він і друг, – як користуєшся ти вміло.
Вдома, в полі, в лісі, чи гаю,
Із вогнем ти не жартуй, це-небезпечно.
Пам’ятай всі правила завжди,
Бо безпека це і вчасно,і доречно.
А на згадку про наше заняття пропоную вам зробити аплікацію пожежної машини з гофро- паперу.
Послідовність роботи:
У дитини є контур зображення машини. Ось давайте пригадаємо що є у машини? Яким вона буде кольором? Якого кольору буде драбина? А колеса? Що будемо робити спочатку? (розрізаємо папір на частинки 1.5см на 1.5см, треба позначити квадратиками лінії, намазуємо клеєм потрібну частину машини , потім викладаємо згорнуті у кульки вирізані папірці, і притискуємо пальчиками).
ДИТИНА У ПРИРОДІ
Тема: «Краса рідної природи навесні».
Мета: Розширювати та збагачувати уявлення дошкільнят про живу природу рідного краю; класифікувати за группами (комахи, птахи, тварини); вправляти дітей у розв’язанні логічних задач. Учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне.
Відгадайте загадку:
Сонце світить, сонце сяє,
Пестить землю, зігріває
Землю щедру і багату
Велетенську нашу хату.
Ви скажіть тепер мені:
Де ви мешкаєте всі? (У будинках)
Сьогодні хочу розповісти вам одну історію.
Одного разу в лісі трапилася дивовижна історія. До газети лісових жителів вирішив дати оголошення равлик. Воно було таким: «Здам квартиру в дуже тихій місцевості, перший поверх, є вода й освітлення!»
Щойно з’явилося це оголошення, як лісові мешканці натовпом посунули до равлика.
- А як ви вважаєте, хто може мешкати у равликовому будиночку? У воді? А на суші? (Черв’ячки, комахи, мурахи, жучки…) А чи зручно їм буде там? Чому?
- Чому для кожного найкращою є його оселя? (Вона облаштована згідно з потребами та смаком її мешканців.)
- Назви комах та їх житло.
Дидактична гра «Перелітні й зимуючі птахи»
Дитина, почувши назви перелітних птахів, махає руками, а почувши назви зимуючих,- стрибає на обох ногах. Наприкінці гри пташка співає, а дитина каже її назву.
- А де живуть птахи?
- Яких птахів ви знаєте?
- Які прилітають першими?
- Що роблять птахи у наших краях?
- Чим живляться птахи?
Дидактична гра «Який ліс?» (дитина відповідає на питання)
- Уявімо, що ви всі дерева цього лісу і спробуємо відобразити його настрій: сумний, тихий, зажурений, зачарований, невеселий, самотній (передати настрій рухами).
- А як називався б наш ліс, якби в ньому росли лише ялини, дуби, сосни, берези, клени, вільхи, осини?
- А коли в лісі змішаються всі дерева, то як він називатиметься?
- Діти, якої частини дерева ми не можемо бачити і чому?
- Як ви вважаєте, що може оживити, звеселити ліс?
Дидактична гра «Хто це?» (дитина за ознакою, вгадує назву)
Тварини: клишоногий, довговухий, колючий, руда, зубатий.
Птахи: чорний, співучий, стукітливий, білобока, жовтопуза.
Комахи: барвистий, працьовита, смугаста, рогатий, надокучлива, писклявий.
Логічна гра (послухай уважно, та виправ речення)
- Упав із дуба жолудь, гладенький із шапочкою, виріс із нього великий, красивий клен.
- Стоїть весною берізка вся в золоті, роздає спілі яблучка їжачкові й зайчикові.
- У хитрої лисички народилося п’ятеро кумедних лисенят. Вони почали стрибати по гілках.
- Узимку у вовчому лігві народилося маленьке ведмежатко.
- Восени у птахів і звірят з’являються маленькі дитинчата.
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: «Дорожні знаки»
Мета: вчити уважно слухати художній твір, аналізувати поведінку героя твору; закріпити знання про дорожні знаки, правила поведінки на дорозі; розвивати увагу та пам’ять під час вивчення віршика, а також розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, мислення; виховувати позитивне ставлення до творів художньої літератури, бажання спілкуватися, висловлювати свої думки; виховувати безпечну поведінку на дорозі.
Слухання казки «МІСТО ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ»
В одному славному сибірському місті жив-був хлопчик Іванко. Хлопчик, як хлопчик, нічим від інших хлопчиків сильно не відрізнявся. Але була в нього одна нехороша звичка: любив Іванко грати на проїжджій частині дороги, де туди сюди мчать машини.
Одного разу з Іванком сталася дуже незвичайна історія. Повертався він після прогулянки додому і раптом побачив на асфальті цікавий камінчик. Камінчик світився незвичайним світлом, то нього йшло тепло. Поклав Іванко камінчик у кишеню своєї куртки і заквапився додому. Коли Іванко зробив всі уроки, то вирішив пограти з іграшками. Дістав він машини, побудував з кубиків дому і став придумувати, як він завтра буде грати на вулиці. Раптом хлопчик почув музику, яка була схожа на дзвін маленького дзвіночка: дзень, дзень, дзень. Озирнувся Іванко навколо. Ні, в кімнаті нікого немає. Здогадався Іванко, що музика йде від чудесного камінчика. Хлопчик витягнув з кишені камінець, поклав на стіл і став на нього дивитися. Яскравий, з відтінками всіх кольорів веселки світ камінчика зліпив очі. Іванко замружився і тут же побачив перед собою місто. Місто було зовсім маленьке і все різнобарвне. Будинки тут були побудовані з кубиків. Машини, схожі на іграшкові їздили різнобарвною дорогою. Одна смуга дороги була фіолетова, інша – помаранчева. Посередині дороги була намальована вузенька біла смужка. А пішохідний перехід дуже нагадував справжню зебру. Жили в цьому місті зайчики, ляльки, ведмедики і багато, багато інших іграшок.
-Здрастуй Іванко,- сказали іграшки. Ласкаво просимо в наше місто Дорожніх знаків.
-Що це за місто таке?- здивувався Іванко.
Та іграшки стали навперебій розповідати про своє місто, і які тут правила.
-Ніколи не можна переходити вулицю на червоне світло, – сказав зайчик.
-Не можна бігати і стрибати на проїжджій частині, ти будеш заважати руху,- суворо сказала лялька Таня.
-Подивіться, подивіться! Машини поступаються місце пішоходам тому, що горить червоний сигнал світлофора! Ходімо, зебра запрошує нас перейти дорогу!- закричала лисичка і замахала своїм пухнастим хвостом.
Іванко побачив, як зебра привітно кивала головою. Він взяв звіряток за лапки і став переходити з ними дорогу. На іншій стороні хлопчик познайомився з справжнім чарівником на прізвище Світлофоркін. Чарівник керував всім рухом у місті. В цьому йому допомагала чарівна паличка. Вона світилася на кінці червоним світлом. Водії і пішоходи підкорялися її чарівній силі. Іванко з задоволенням слухав розповіді іграшок і чарівника Світлофоркіна про правила дорожнього руху. Йому розповіли, що знаки бувають різної геометричної форми і мають різний колір. Є знаки, що забороняють, а є що дозволяють. Пішоходи і водії повинні дружити, не порушуючи ці правила. І ще багато, багато цікавого і нового дізнався Іванко в місті Дорожніх знаків. Зовсім не хотілося йому розлучатися з добрим чарівником Світлофоркіним. Але тут знову почулася музика: дзень, дзень, дзень. Іванко відкрив очі і побачив перед собою камінчик. Взяв хлопчик камінець і побіг на вулицю, до свого друга Петрика. Нехай і Петрик побуває в цьому цікавому місті.
З тих пір Ваня більше не грає на проїжджій частині дороги. А ще він вирішив стати юним помічником ДАІ. Звичайно, коли підросте ще трохи.
Ось така казка.
Бесіда за змістом казки:
- Хто головний герой твору?
- Яку звичку мав хлопчик?
- Яка історія сталася з Іванком?
- Чи простий був камінчик? Чому?
- Куди запросили іграшки хлопчика?
- Що нового повідомили іграшки?
- Як змінився хлопчик після пригоди?
Гра: «Розкажи про відомі тобі дорожні знаки»
Вивчіть віршик В.Паронової «Зебра»
А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу.
Питання для повторення:
Що таке дорога?
З яких частин вона складається?
З якого боку рухаються транспортні засоби?
Як повинні рухатися пішоходи по тротуару?
Де можна переходити дорогу?
Яку роль виконує роздільна смуга?
Чому треба знати і виконувати Правила дорожнього руху?