Молодша Б група 13.05.2020
Розвиток мовлення
Тема: Садочки зацвіли
Мета: продовжувати вчити дітей помічати зміни в природі; розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу; удосконалювати вміння дітей розглядати картину, відповідати на запитання за її змістом, складати невеликі розповіді; вправляти дітей у складанні словосполучень та речень; збагачувати словниковий запас; розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: репродукція картини В.Непийпиво «Яблуневий цвіт».
Хід
Зачитайте дитині уривок вірша Т. Г. Шевченка.
Весна. Садочки зацвіли,
Неначе полотном укриті,
Росою божою умиті,
Біліють, Весело землі:
Цвіте, красується цвітами,
Садами темними, лугами.
Розгляньте з дитиною картину В. Непийпива «Яблуневий цвіт» .
Бесіда
– Що намальовано на картині? (Сад.)
– Яка пора року зображена на картині? (Весна.)
– Якого кольору стали дерева в саду? (Білими.)
– Що відбувається з деревами в саду навесні? (Вони цвітуть.)
– Які дерева цвітуть у садку? (Яблуні, груші, абрикоси,вишні, сливи.)
– Якого кольору квіти у дерев?
Дидактична гра «Садок навесні»
Запропонуйте дітям доповнити речення словами та скласти оповідання про квітучий сад.
Зразок.
Настала весна. Вся земля вкрилася квітами. (тюльпанами, нарцисами, кульбабами). У садку довго чекали весну дерева (груші, яблуні, сливи, вишні, абрикоси). Усі дерева вкрилися квітами (білими, рожевими, ніжними, пахучими). У садку заспівали свої пісні птахи (шпаки, горобці, сороки). Квітучі дерева приваблюють працьовитих (бджілок). Бджілки із квітучих дерев збирають пахучий (нектар). Восени замість квітів з’являються смачні плоди (груші, яблука, сливи). Дякуємо тобі, садочку, за весняну красу!
Читання вірша В. Діденко
Край городу вишні білі
Край городу вишні білі
Наробили заметілі –
Розметали пелюстки.
Понад луки, понад поле
Поспішають бистрі бджоли
Мед збирати залюбки.
Я беру тоненьку гілку.
А вона: – Пусти, Васильку, –
Так почулося мені, –
Не ламай мойого цвіту:
Скоро-скоро бути літу –
Бесіда
– Хто наробив заметілі?
– Що відбувається з вишнями на весні?
– Що це за заметіль?
– Хто працює біля квітучих вишеньок?
– Чому бджоли поспішають?
– Що зробив хлопчик, за що він взяв вишеньку?
– Про що попросила вишенька Василька?
– Чому не можна ламати гілочок на деревах?
Підсумок
– Що квітне в садку?
– Який цвіт у дерев навесні?
Аплікація
Тема: Квітне наша яблунька
Мета: розширювати знання дітей про весняні явища в природі, її ознаки; закріплювати знання про яблуню, її цвіт; розвивати увагу, пам’ять; формувати вміння склеювати серединки квітів, накладаючи на більшу квітку меньшу та жовту серединку; розвивати допитливість, уміння спостерігати; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: заготовки квітів білого та меншого за розміром рожевого кольору ; кружечки жовтого кольору – серединка квітки; картон з намальованою гілочкою яблуні; серветки; клей; пензлі; підкладенки.
Хід
Читання вірша О. Роговенко Весна
Я дивлюся у віконце,
А мене лоскоче сонце:
«Мамо, глянь, іде сніжок,
Де мій теплий кожушок?»
«Так, мій любий, не буває,
Сніг у травні не літає,
То вишневий білий цвіт
Облітає тихо з віт.
Бачиш, сонце землю гріє,
Все довкола зеленіє,
Чуєш, пташечки співають
І веснянку викликають».
Ой який чудовий ранок!
Бесіда
– Про яку пору року йдеться у вірші?
– Хто лоскоче хлопчика?
– Що це за білий сніжок іде у травні?
– Відкіля він облітає?
– Про які прикмети весни йдеться у вірші?
– Хто веснянку викликає?
Покажіть дитині дерево, на якому не має квітів. Попросіть дитину виготовити квіти, щоб зацвіла яблунька.
Показ та пояснення
Розгляньте з дитиною квіти, зверніть увагу, що вони різного кольору і різної величини. Поясніть, що слід наносити клей тільки на серединку великої квітки і на неї накладати меншу квітку рожевого кольору. Коли квітки будуть з’єднані, необхідно приклеїти жовту серединку, щоб бджілки бачили , де їм збирати нектар. Коли дитина виконає роботу, необхідно приклеїти квіти на дерево, щоб воно розцвіло.