Середні групи 18.05.2020
Сенсорно – пізнавальний розвиток
Тема: лічба предметів, співвідношення цифри з числом. Поняття глибокий, мілкий.
Мета: вчити дітей рахувати предмети розміщенні лінійно, по колу, хаотично в межах п’яти; ознайомлювати з поняттям: глибокий, мілкий.
Дидактична гра «Цифри і числа»
Мета: вдосконалювати вміння співвідносити цифру з числом.
Матеріал: картинки з намальованими предметами.
Хід: дорослий показує картки на яких намальована певна кількість предметів, діти розглядують їх і показують відповідну цифру.
Дидактична гра «Розклади предмети»
Мета: вправляти дітей в орієнтуванні в просторі.
Матеріал: аркуш паперу, картки з малюнками.
Хід: дорослий пропонує покласти перед собою аркуш паперу також набор карток з малюнками. Розкласти картки вряд щоб їх було краще видно.
Завдання:
Н: – покласти посередині аркуша ялинку
– у лівому верхньому кутку хмаринку
– у правому верхньому кутку сонечко
– під ялинкою грибок
Дидактична гра «Що у кого?»
Мета: ознайомлювати з поняттям: глибокий, мілкий.
Матеріал: посуд глибокий й мілкий.
Хід: дорослий пропонує згадати казку «Лисичка та журавель»
– Хто кого запросив в гості?
– Що і у чому приготувала лисичка?
– Чому журавель не зміг того з’їсти?Висновок: тарілка була мілка і журавель не зміг клювати своїм довгим носом.
– Що і у чому приготував журавель для лисички?
– Чому лисичка не змогла з’їсти страву?
Висновок: глечик був вузький і глибокий, лисичка не могла з нього їсти.
Показ глибокого і мілкого посуду, діти сортують його.
Мовлення дитини
Тема. Моє здоров’я
Мета: викликати інтерес малюка до власного фізичного стану, формувати уявлення про зовнішні ознаки здоров’я та не здоров’я людини.
Дидактична гра «Обери потрібне слово»
Дитина відповідає на запитання дорослого, вибираючи із запропонованих слів ознак правильну відповідь.
Н: – коли ти хворієш твій вигляд гарний чи поганий? (Поганий)
- Під час хвороби ти веселий чи сумний? (Сумний)
- Коли ти нездужаєш твоє обличча бліде чи румяне? (Бліде)
- Якщо ти здоровий твій вигляд пригнічений чи бадьорий? (Бадьорий)
- Під час хвороби твої очі сльозяться чи сяють? (Сяють)
Гра – роздум
Дорослий просить дитину уявити, як змінилася б його зовнішність, настрій, якби він раптом захворів, та розповісти про себе.
Варіанти розповіді:
Якби я захворів то одразу став би сумним. У мене почала боліти голівка. Самопочуття стало поганим. Я відчував би себе слабким, Мій настрій зіпсувався і я став засмученим.
Дидактична гра «Я борюсь із хворобою»
Дитина розповідає про себе, завершуючи вислови розпочаті дорослим.
Н: під час хвороби, я не вередую, тому що, (це не допоможе одужати, а тільки засмутить батьків)
Коли я хворію я (лежу в ліжку, дотримуюсь порад лікаря, лікуюсь гарячим чаєм)
Під час хвороби я поводжуся (слухняно, чемно, терпляче)
Дитина у природному довкіллі
Розкажіть дитині
Читання вірша про лікарські рослини
Помандруйте в поле, в гай –
Трав і квітів там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете безліч ліків.
Як зустрінуться вам, друзі,
Запашні ромашки в лузі.
Не забудьте їм вклонитись,
З пелюсток росою вмитись,
Бо ромашкові відвари –
То найкращі ліки – чари.
Коли хтось упав раптово,
Чи поранив руку, ногу –
Подорожник всім – дружок,
Прикладіть його листок.
З кропиви борщі й салати
Добрі можна зготувати.
Хоч жалюча кропива,
Та жаліє всіх вона.
Від застуди і від кашлю
Випийте мікстуру краще:
З мати – й – мачухи відвар
Допоможе, друзі, вам.
Заболіли раптом зуби
Є шалфей, кора із дуба.
А нема зеленки, йоду –
Чистотіл знайдіть в городі.
Валер’янки слізки – крапки
Заспокоять серце ваше.
А заварите лопух –
Вже волосся – мовби пух.
Скрізь :і в лісі, і у лузі –
Знайдете надійних друзів.
Пам’ятайте, любі діти!
Час травичку пожаліти! Р
оси зберете медові –
Будете усі здорові.
Спробуйте назвати рослини які можуть допомогти людині
Показ картинок лікарських рослин, знаходження їх у природі
Дидактична гра «Назви рослину»
Матеріал: картки лікарських рослин.
Хід: за допомогою карток дитина називає рослинку та називає її корисні властивості.
Дидактична гра «Розбери рослини»
Матеріал: картки лісових лікарських рослин, картки садових лікарських рослин
Хід: дорослий показує картки лікарських рослин лісу, діти називаютьїх: конвалія, суниця, ожина
Потім показує картки з рослинами саду діти називають їх. Дорослий змішує картки, діти розбирають рослини лісу, саду.
Малювання нетрадиційне «Калина»
Мета: Закріпити знання дітей про лікарські рослини, які ростуть в наших лісах: липа, малина, калина. Вчити малювати гілки калини нетрадиційним способом – пальчиками і долонею. Розвивати зв’язне мовлення, спонукаючи формулювати відповідь на запитання.
Обладнання: аркуші паперу, гуаш зелена у піддоні, червона у мисочках, коричнева, пензлик, вологі серветки, клейонка.
На великому аркуші паперу малюємо коричневу гілку робимо зелені відбитки долоні – це листя, потім пальчиками малюємо червоні ягідки.