Середні групи 20.05.2020
Сенсорно – пізнавальний розвиток
Тема: площинні та об’ємні фігури. Склад числа 5.
Мета: закріпити уявлення про площинні та об’ємні фігури. Ознайомити з складом числа 5.
Дидактична гра «Скільки ніг?»
Матеріал: картки із зображенням птахів звірів, людини, цифри.
Дорослий показує картки і запитує: – Скільки лап, скільки ніжок?
Діти показують відповідні цифри
Дидактична гра «Хто швидше»
Матеріал: сині і червоні м’ячі
Дорослий пропонує дитині розкласти сині і червоні м’ячі щоб утворилося число 5
Дидактична гра «Чарівний мішечок»
Матеріал: площинні і об’ємні фігури.
Дорослий пропонує дитині дістати з мішечка фігуру, розповісти про неї і обґрунтувати свою думку.
Мовлення дитини
Тема. Здоров’я – то краса
Мета: формувати уявлення про здоровий спосіб життя, та знайомити дітей із корисними для здоров’я чинниками.
Дидактична гра «Здоров’я малюків»
Мета: розвивати зв’язне мовлення. Відповідати повними реченнями.
Дитина відповідає на запитання дорослого:
- Як ти піклуєшся про своє здоров’я?
Дитина розповідає опираючись на сюжетну картку.
Дидактична гра «Ознаки здоров’я»
Мета: продовжувати вчити дітей будувати речення називаючи ознаки здоров’я.
Дорослий використовує картки, дитина роздивляється картки і вибирає серед них потрібні, називаючи ознаки здоров’я.
Дидактична гра «Щоб бути здоровими»
Мета: вчити дитину обґрунтовувати свою думку.
Дитина на прохання дорослого закінчує розпочате ним речення
Н: бути здоровим – (Бути бадьорими, енергійним, сильним, вправним)
- Щоб бути здоровим – я їм корисні продукти, вітаміни
- Треба їсти свіжі овочі, пити соки.
- Мати гарний настрій, бути веселим.
Дитина у природному довкіллі
Дидактична гра «Запитай, відповідай»
Матеріал: сюжетні тематичні картки
Дитина розглядає картки що розповідають про загартування дітей. Дорослий задає запитання, дитина відповідає, висловлюючи думку про себе.
Н: – ти вмиваєшся теплою чи прохолодною водою ( – Я вмиваюсь прохолодною водою)
- Ти провітрюєш кімнату чи ніколи не відкриваєш кватирку? (- Я щодня провітрюю кімнату щоб було свіже повітря
- Ти ходиш іноді босоніж в приміщенні, чи завжди ходиш тільки в тапках? (- Я часто ходжу босоніж без взуття)
- Ти гуляєш в зручному одязі, чи йдеш на прогулянку важко одягненим? (- Я одягаюсь на прогулянку легко та зручно)
Дидактична гра «Обери правильну думку»
Дорослий розказує дитині, що в будь якій навіть корисній для здоров’я справі важливо знати міру, бо в такому випадку ми завдамо собі не користі, а шкоди.
Дорослий просить уважно його послухати і вибрати із двох правильний варіант
Н: корисно вмиватися ( прохолодною,крижаною) водою? Корисно вмиватись (прохолодною) водою.
Треба частіше на дворі(взимку, влітку) гуляти босоніж? (Треба гуляти босоніж влітку)
Загартовує дитину купання в річці (у весняну, літню) пору року? Загартовує дитину купання в літню пору року.
Гартування потрібно (швидко, не поспішаючи)? Гартуватися потрібно не поспішаючи, поступово.
Об’ємна аплікація «Корисні вітаміни»
Матеріал
- Картон (червоний і білий);
- Кольоровий папір;
- Ножиці;
- клей;
- Коричневий фломастер;
- Діркокол.
1. Для початку необхідно вирізати основу майбутньої роботи.
- Приступаємо до вирізання фруктів. Для цього нам знадобиться аркуш жовтого паперу. Складаємо його навпіл і потім ще раз навпіл. Докладаємо шаблон груші і обводимо. Залишається тільки вирізати її по контуру.
Аналогічно робимо деталі винограду, груші та сливи.
Для того щоб зробити яблуко, беремо папір двох кольорів: рожевого і жовтого, складаємо навпіл. Докладаємо шаблон до кожного з квітів, обводимо по контуру і вирізаємо.
Так у нас вийшло по 4 деталі кожного фрукта. Тепер складаємо кожну деталь навпіл і маємо по 4 половинки винограду, яблука, сливи, полуниці.
Далі нам необхідно приклеїти фрукти. У полуниці склеюємо дві половинки таким чином, щоб другі були вільні. Після склеюємо все 4 половинки. З усіма іншими фруктами необхідно виконати ту ж процедуру.
У яблука чергуємо половинки: жовта – рожева, жовта – рожева.
Тепер робимо листочки. Їх потрібно скласти, щоб вони вийшли об’ємними.
Коли фрукти готові, нам знадобиться шаблон тарілки, обводимо його на папері обраного кольору. Вирізаємо по контуру.
Одну половинку аркуша наклеюємо на іншу. Фломастером малюємо гілочки у сливи, яблука і груші.
І, нарешті, залишається прикрасити тарілку. Для цього наклеюємо готові квіточки, зроблені за допомогою діркопробивача.