Спеціалізовані групи 27.04.2020

ДИТИНА В СОЦІУМІ

 Тема:  «Небезпечні речі»

Мета: закріпити у дітей уявлення про речі домашнього вжитку які можуть загрожувати життю та здоров’ю дітей. Застерігати від небезпечних ситуацій. Навчати правилам безпеки під час користування гострими предметами,електроприладами, сіірниками, ліками.

Мій рідний дім – найкраще місце в світі,

Мій рідний дім – це місце дороге.

Де маминою ласкою зігріта,

Де все чекає з радістю мене.

Мій рідний дім – моя фортеця,

Де спокій й затишок мене скрізь огорта,

Мій рідний дім – моя фортеця,

Панує там любов і доброта.

Діти, про що  розповідається у вірші? А за що ви любите свій дім? Чому повертаєтеся туди після садочка?  А чи завжди наша оселя буває безпечною для життя і здоров’я ?  А чому ви так думаєте?Тому, що вдома існує  багато небезпечних речей.

Які предмети ми вважаємо небезпечними для життя і здоров’я ?(  електроприлади, газ, сірники, хімічні речовини, ліки, предмети, що можуть врізати, вколоти, балкон і т.д.)

Так, в домі в якому затишно і гарно можна зустріти безліч небезпек. Тому ми повинні навчитися бачити ці небезпеки, уникати їх, та правильно реагувати та діяти в разі виникнення тієї чи іншої небезпеки. Тож давайте все по порядку.

Подивіться малята, хтось залишив нам цього листа, давайте швидше дізнаємося що там.

  «Доброго дня милі діти, ми учні «Лісової школи» стурбовані тим, що не всі з нас знають правила поведінки вдома, особливо коли батьків немає вдома. Тому просимо вас допомогти і розповісти нам як уникнути  небезпеки, і як потрібно діяти в разі виникнення небезпеки.  Дуже будемо вдячні за допомогу. До побачення.»

Ну що, допоможемо звірятам, щоб і вони навчилися правильної поведінки вдома, особливо у відсутність батьків.

Перший предмет – «аптечка з ліками».

Що це за предмет?  (відповіді).  Так це аптечка з ліками. А що таке ліки? Хто їх призначає? Коли? (відповіді дітей) Ось послухайте вірш Любові Яковенко «Не користуйся сам ліками»

У будиночку в овечки,

Десь під стелею аптечка,

На стілець мала забралась,

До аптечки вмить дісталась,

Розкотились пляшки, склянки,

Чути запах валер’янки…

Мама сердилась на доньку,

Відмивала їй долоньки:

Ліки дуже небезпечні,

Дітям в іграх не доречні.

(обговорення вірша)

Що ж сталося в будинку у овечки? Тож можемо сказати, що ліки в руках у дітей – це небезпека! Діти  ще самі не знають як їх приймати ,то ж для них ліки можуть стати отрутою. Які ліки що лікують? Скільки цих ліків потрібно для лікування? Чому ліки стають отрутою? Чому  від ліків  можна ще більше захворіти? (відповіді дітей)

Слідуючий предмет – це … коробочка сірників.

Чому ця маленька коробочка вважається дуже небезпечною, особливо в кімнаті? (відповіді дітей). Так, в дитячих невмілих руках ця маленька коробочка може принести багато лиха і горя. Щоб цього не сталося послухайте ще один віршик Л. Яковенко «Не грай з сірниками»

Пташеня мале літало,

Слоненяткові казало,

-В сірниках вогонь сховався,

Тож коробкою не бався…

А саме тихенько – чирк!

– Ой! Рятуйте! Цвінь – цвіріньк!

Слон налив кругом води –

Врятувались від біди!

Що ж сталося із звірятами? (обговорення вірша) Отже, можемо що сказати?

Гратися з сірниками не можна, це приводить до великої пожежі і великої  біди.

Слідуючий предмет з –  праска.

Хто мені скаже що це за предмет? Ось послухайте загадку:

От загадка, так загадка,

Де проїду  – стане гладко,

Тільки пальцем не торкай,

Обпечешся, так і знай.

Щоб зручніш було тобі –

Маю ручку на собі.  (Праска)

Так, це праска. Скажіть чим вона корисна? (відповіді), а чим вона небезпечна? (відповіді дітей). Так, по перше, це електроприлад, а всі електроприлади несуть небезпеку при невмілому користуванні, а ще вона дуже гаряча і можна обпектися, або може виникнути пожежа, якщо її не вимкнути. Які правила користування електроприладами ви знаєте?

  • Не вмикати без дорослих,
  • Не тягнути за шнур, а тримати за вилку.
  • Не брати електроприлад мокрими руками.
  • Не допускати попадання води на електроприлад.
  • Не розбирати і не розкручувати самостійно електроприлад, особливо коли він ввімкнутий.
  • Не засовувати предмети до електричної розетки.

Молодці, а тепер послухайте, яка біда трапилася з кішкою.

Кішка мила, прибирала,

Ще й білизну свою прала.

Руки витерти забула –

Взяла й пилосос ввімкнула.

  • Пилососе, ти здурів!

Ти чого мене вкусив?..

Електричний струм доволі

Може вам задати болю!

Сухо руки витирай,

А тоді вже щось вмикай.

Яким правилом знехтувала кішка, в цьому вірші?

  • Не брати електроприлад мокрими руками.

Добре, але електроприлади винайшли щоб служити людям, допомагати і розважати їх.

Наступний предмет – відгадайте загадку:

А ця пані дуже дивна, для людей уміє шити,

А сама по всіх тканинах любить голою ходити.   /голка/

Що ви знаєте про голку (відповіді дітей).

Галя одяг ляльці шила,

Гостру голку загубила,

Галя віничок пройшлась –

Ось де голка і знайшлась.

Так, дуже потрібна і корисна річ. Голку знали ще в кам’яному віці, коли шили хутро тварин, потім їх робили з кісток риб, вони були гостріші але швидко ламалися. А вже потім стали робити їх із заліза. Отже, голочка хоч і маленька але небезпечна, якщо її використовувати не за призначенням і залишати у невідповідних місцях. А які ще предмети можуть вколоти, врізати і з ними потрібно поводитися обережно? Давайте розберемо зображення різноманітних предметів і розкладемо на безпечні і небезпечні.

І на завершення і закріплення знань давайте пограємо в гру «Добав риму»

Сірників до рук не можна брати

Бо з ними небезпечно… /грати/

Пам’ятають навіть тигри

Що з вогнем погані…/ігри/

Знають діти всі, що ліки,

Дати може тільки…/лікар/

Ліки дуже небезпечні,

Дітям в іграх ../недоречні/

Кнопки, голки для порядку

Прибирають у …/шухлядку/

Пам’ятай завжди малюк:

Гостре не бери до…/рук/

Електричний струм доволі,

Може вам завдати …./болю/

Електроприлад ввімкнеш де вода,

Не мине тебе …/біда/

Не бери дрібне до рота

Меньше матимеш …/турботи/

Правила безпеки знай

До  біди не …/допускай/.

Молодці малята, дякую всім за співпрацю.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *